Moneeeeey

2014-01-22 kl. 22:52:45
Hej! En till liten fråga! (; 
Jag bara undrar hur mycket pengar det går åt i månaden på ett ungefär? Ni äter ganska mycket ute och som jag har förstått måste ni betala för er skollunch också? :) Hade du sparat pengar sedan innan? 
Tack för en bra blogg! 
KRAM
 
Pengar är det som är svårast här helt klart. Man köper lätt lite snacks efter skolan  och sen så köper man även ibland mat på Whole Foods som är väldigt gott och fräsht. Ja vi köper alltså våran lunch varje dag själva. Så pengar är svårt, nu till exempel har jag inet alls så mycket pengar kvar och det gör att jag får hushålla och istället för att köpa mat för 5 pund varje dag så köppte jag idag man till nästa vecka för ca 3 pund, alltså för alla dagar för 3 pund. Inte illa, men inte heller samma mat. Jag köpte nudlar haha det är ju gott i alla fall. men i alla fall till frågan, eftersom man äter ute, måste fylla på busskorten, fylla mobilen och köpa lucher så går det åt en del. I början är det ju såklart svårast och då hade jag sparat pengar över sommmaren så att jag skulle ha mer pengar när jag kom hit. Men pengarna ryker snabbt utan att man riktigt tänker på det och det blir mycket små utgifter som man inte riktigt tänker på. Visst skulle man klara såg på kanske 1500 men då skulle man inte leva så mycket. Så jag skulle rekomendera 2500-3000 kr i månaden. För de pengarna så kan man köpa allting, äta ute några gånger och kanske shoppa någonting fint. Du kan i alla fall göra mer saker än att bara köpa lunch, mobilkort, busskort och andra nödvändigheter. 
 
Hoppas det var bra, Kram!

KOMMENTARER
Postat av: emma

Hej jag har också en fråga angående pengar, får man fortfarande studiebidrag när man går på svenska skolan i London?:)

Svar: Ja man ansöker om Csn och det får man!
mathldas.blogg.se

2014-01-23 / 18:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback