Tack

2014-08-07 kl. 13:30:16
 
Nu är det sommarlov och jag jobbar för fullt och träffar mina fina vänner! Mitt London år är slut och framför mig har jag ett sista år i gymnasiet i Sverige. Väldigt skönt med bara ett år kvar ska ni veta och trean ska bli kul, och efter det är jag fri och så som jag är har jag 100 saker jag vill göra och som jag tänker göra, så ja det ska bli skoj. Hälsa på London är väl en av de sakerna i alla fall. Just nu bor jag ju inte i London, och att inte bo i London känns konstigt och jag saknar det, alla frågar hur det känns och svaret är just det att det är konstigt. Det jag saknar mest är alla människor och friheten. Alla ni som ska till London i höst, jag både avundsjuk men även inte. Jag hade velat spola tillbaka tiden och leva om det men om jag till exempel hade gått även trean i London tror jag inte att det året hade levt upp till mitt år i tvåan.
 
Men till alla er som ska åka, försök att vara positiv till förändringen för det är det och tänk på att om ni är nervösa är det bara att tänka på alla andra som också är det, om man inte känner någon alls kommer du strax att göra det, alla kommer till London för att de vill träffa nya människor så det kommer finnas personer där som sagt man är inte ensam, alla är med på samma resa! Jag hade tur och jag lärde känna världens bästa människor och mitt år var det bästa i mitt liv!
 
Helt ärligt var jag inte så nervös innan jag åkte, jag var väl lite det på morgonen och sen på arlanda men annars så var jag bara taggad. Jag tänker mer i nuet och det var det jag gjorde då med, varför ska man vara nervös eller orolig över någonting som inte har hänt ännu eller för någonting som händer i framtiden? Jag förstår att inte alla är som jag och några är säkert skitnervi men tänk på det i alla fall, det brukar jag göra. Sen allt det här med hemlängtan, ta det som det kommer. Jag hade inte det mycket alls och verkligen inte i början, men om ni skulle ha det, gör det bästa av situationen och sen tänk på att ni har hela London hos er! Åk iväg och upptäck saker, om ni har hemlängtan sitt inte ensamma det finns 1000 saker att göra så gör någonting av dem. London är super så tänk på att du för tusan är i London och kan leva loppan, det är även du som bestämmer över ditt år så tänk på att ta till vara på det och sitt för bövelen inte hemma, om jag hade suttit hemma och kollat på film den kvällen vi skulle till The Box, tro mig jag saga och frida var så trötta att vi inprincip sov på tunnelbanan in, hade jag inte fått en puss på kinden eller brofists av ingen mindre än Ed Westwick aka Chuck Bass! Tiden går förjävla snabbt och du kommer inte komma hem efter ett år och berätta om den kvällen du satt hemma och såg en jättebra film, så levlevlev!!!! 
 
Till alla er som har följt min blogg, tack för att ni läst den och jag vet inte om jag tänker fortsätta blogga, inte nu under sommaren i alla fall men vem vet efter det, ni får gärna kika in om jag väljer och skriva om mitt inte så speciella liv i Sverige. Om det är någon som har några frågor eller någonting kan ni gärna maila mig eller skriva en kommentar. Jag vet även att många av mina bloggläsare önskade att få bo i min värdfamilj, haha Mia sa det till mig :), om du som ska bo där läser detta kan du absolut höra av dig om du undrar någonting! Annars önskar jag er alla en toppensommar och såklart ett toppenår för er som ska iväg. Nu blev jag lite avis faktiskt men till London ska jag inom snar framtid hoppas jag! Tack igen!
 
 

KOMMENTARER
Postat av: Elin

Hej!
Vad kostade ditt år på SSL inklusive värdfamilj? Fick du några bidrag? Och på SSL's hemsida står det att allt detta skulle komma att kosta 17500 pund!
Kan detta stämma? Och hur fick du reda på vad ditt år skulle kosta?

2014-08-27 / 19:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback